RNW-01 jako sterowanie oswietleniem

PhantomLord

Cześć, mam w instalacji przewód 4 żyłowy i chce go wykorzystać do zasilania niezależnie Halogenów i Lampy podwójnymi włącznikami schodowymi i krzyżowym. Zastanawia mnie, czy istnieje jakieś rozwiązanie mojego problemu i może w tym pomóc RNW-01, może można połączyć go z innymi modułami tak żeby takie sterowanie przy pomocy przewodu 4 żyłowego było możliwe?
klew

RNW nie ma wyjść sterujących.
Do niego podłączasz tylko zasilanie i wejścia z przycisków.
Następnie za pośrednictwem serwera, steruje innymi urządzeniami, np ROW, aby coś włączyć lub wyłączyć.
Widzimy się na Supla Offline Party - 19.10.2024
https://forum.supla.org/viewtopic.php?t=15820
PhantomLord

klew wrote: Sun Mar 03, 2024 8:32 am RNW nie ma wyjść sterujących.
Do niego podłączasz tylko zasilanie i wejścia z przycisków.
Następnie za pośrednictwem serwera, steruje innymi urządzeniami, np ROW, aby coś włączyć lub wyłączyć.

Jestem w tym kompletnie zielony i nie wiem, czy coś takiego co opisałem jest w ogóle możliwe. Ale czy w takim razie jeżeli użyłbym 2x RNW i w układzie 1xROW tam gdzie zasilanie dochodziłoby bezpośrednio do lampy/halogenów to te 2xRNW mogłyby sterować tym samym ROW?
klew

PhantomLord wrote: Sun Mar 03, 2024 8:42 am
Jestem w tym kompletnie zielony i nie wiem, czy coś takiego co opisałem jest w ogóle możliwe. Ale czy w takim razie jeżeli użyłbym 2x RNW i w układzie 1xROW tam gdzie zasilanie dochodziłoby bezpośrednio do lampy/halogenów to te 2xRNW mogłyby sterować tym samym ROW?
Napisz dokładnie co masz i co chcesz z tym zrobić.

Do czego chciałbyś użyć 2xrnw? Do jednego rnw można podłączyć 4 przyciski. Chyba że to są dwa odległe punkty?

Ogólnie dowolna ilość rnw może sterować jedynym lub wieloma kanałami oświetlenia.
PhantomLord

klew wrote: Sun Mar 03, 2024 8:49 am [quote=PhantomLord post_id=175542 time=1709455320

Napisz dokładnie co masz i co chcesz z tym zrobić.

Do czego chciałbyś użyć 2xrnw? Do jednego rnw można podłączyć 4 przyciski. Chyba że to są dwa odległe punkty?

Ogólnie dowolna ilość rnw może sterować jedynym lub wieloma kanałami oświetlenia.
[/quote]

Mam instalacje w której mam przewód 4 żyłowy podłączony do podwójnego włącznika schodowego następnie podwójnego włącznika krzyżowego i podwójnego włącznika schodowego. Włączniki działają w ten sposób, że jeden przycisk włącza halogeny a drugi przycisk włącza lampę. Niestety to tylko 4 żyły więc czasami lampa/halogeny nie włączają się z uwagi chyba na stan włącznika krzyżowego.

Więc chciałbym jeden RNW podłączyć w puszce z włącznikiem schodowym, drugi RNW w puszce z włącznikiem krzyżowym i ROW w puszce z włącznikiem schodowym, którego przewody łączą się bezpośrednio z lampą i halogenami. Pytanie, czy taki układ będzie działał w ten sposób, że kliki na włączniku schodowym RNW i włączniku krzyżowym RNW będą mogły sterować włącznikiem ROW, który będzie miał za zadanie włączać lampę lub halogeny.

Nie wiem na ile precyzyjnie i jasno to opisałem, mam nadzieję, że nie skomplikowałem tego za bardzo ;) najprościej chciałbym, żeby sterować oświetleniem z różnych punktów w domu.
klew

Jeśli masz podwójne włączniki schodowe i krzyżowe i źle to działa, to raczej masz tam coś źle podłączone.

Ja bym zaczął od sprawdzenia i rozrysowania aktualnego połączenia. Wtedy można to poprawić aby działało poprawnie.

Jeśli nadal będziesz chciał tam dołożyć Suplę, to wystarczy jeden ROW-02 podłączony w odpowiednim miejscu i będzie działać zarówno z przycisków jak i z aplikacji. Tylko pod warunkiem, że w tej ostatniej puszce, gdzie idzie zasilanie na lampy, masz też N
PhantomLord

klew wrote: Sun Mar 03, 2024 10:11 am Jeśli masz podwójne włączniki schodowe i krzyżowe i źle to działa, to raczej masz tam coś źle podłączone.

Ja bym zaczął od sprawdzenia i rozrysowania aktualnego połączenia. Wtedy można to poprawić aby działało poprawnie.

Jeśli nadal będziesz chciał tam dołożyć Suplę, to wystarczy jeden ROW-02 podłączony w odpowiednim miejscu i będzie działać zarówno z przycisków jak i z aplikacji. Tylko pod warunkiem, że w tej ostatniej puszce, gdzie idzie zasilanie na lampy, masz też N
Niestety z tego co się orientowałem nie ma możliwości zrobienia tego poprawnie na 4 żyłowym przewodzie. Wymagane byłby do tego przewód 5/6 żyłowy. Stąd moje próby wymyślenia tego na dwóch RNW które będą sterowały ROW, żeby działało to podobnie jak włączniki schodowe i krzyżowy.
klew

PhantomLord wrote: Sun Mar 03, 2024 4:52 pm
Niestety z tego co się orientowałem nie ma możliwości zrobienia tego poprawnie na 4 żyłowym przewodzie. Wymagane byłby do tego przewód 5/6 żyłowy. Stąd moje próby wymyślenia tego na dwóch RNW które będą sterowały ROW, żeby działało to podobnie jak włączniki schodowe i krzyżowy.
Musiałbyś rozrysować dokładnie co i gdzie masz poprowadzone. To że są "4 żyły" niewiele mówi.

Tutaj jest schemat jak można podłączyć schodowe i krzyżowe podwójne i między krzyżowymi lecą 4 żyły:
https://www.ospel.pl/sites/all/pliki/re ... 00x495.jpg

Natomiast nie wiem jak masz N pociągnięte i czy ono przypadkiem się w te 4 żyły u Ciebie nie wlicza.

Return to “ZAMEL RNW-01”