Reset licznika

MarcinSz
Posts: 9
Joined: Tue Jul 23, 2024 3:31 pm

Post

Witam,
posiadam zainstalowane 2 szt. ZAMEL MEW-01 i 1 szt. ZAMEL MEW-02 ETH (transmisja Ethernet). Urządzenia zakupione do monitorowania energii biernej (pojemnościowej i indukcyjnej) oraz w jednej lokalizacji prądu (załączanie klimatyzacji tylko przy produkcji energii z fotowoltaiki).
Na urządzeniu ZAMEL MEW-02 ETH dochodzi do "Reset licznika" nawet 2 razy dziennie. Montaż licznika 28.08.2024. Doszło również do jednego "zawieszenia" - konieczne fizyczne odpięcie.
Last edited by MarcinSz on Thu Sep 19, 2024 6:48 am, edited 2 times in total.
User avatar
klew
Posts: 9211
Joined: Thu Jun 27, 2019 12:16 pm
Location: Wrocław

Post

Napisz dokładniej co się dzieje i co rozumiesz przez reset licznika.
Co trzeba było odłączyć przy zawieszeniu? Ethernet czy całkowicie zasilanie? Jak się zachowywały diody na urządzeniu?
Widzimy się na Supla Offline Party - 19.10.2024
https://forum.supla.org/viewtopic.php?t=15820
User avatar
klew
Posts: 9211
Joined: Thu Jun 27, 2019 12:16 pm
Location: Wrocław

Post

MEW-02 jest tylko w wersji ETH. Może miałeś na myśli MEW-01?
Widzimy się na Supla Offline Party - 19.10.2024
https://forum.supla.org/viewtopic.php?t=15820
MarcinSz
Posts: 9
Joined: Tue Jul 23, 2024 3:31 pm

Post

klew wrote: Wed Sep 18, 2024 8:18 pm MEW-02 jest tylko w wersji ETH. Może miałeś na myśli MEW-01?
Poprawiłem: poprawnie MEW-01
MarcinSz
Posts: 9
Joined: Tue Jul 23, 2024 3:31 pm

Post

W załączniku: Reset licznika 18.09 g.8:24-8:34
Zawieszenie:
- brak połączenia w aplikacji
- status Rozłączony w https://cloud.supla.org/
- po restarcie brak danych w Historia pomiarów od momentu zawieszenia do restartu
Fizyczne odpięcie zasilania. Odpięcie zasilania wykonywała inna osoba (nie jest pewna ale prawdopodobnie świeciły się 3 diody LED na czerwono)
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
klew
Posts: 9211
Joined: Thu Jun 27, 2019 12:16 pm
Location: Wrocław

Post

MarcinSz wrote: Thu Sep 19, 2024 6:21 am W załączniku: Reset licznika 18.09 g.8:24-8:34
Zawieszenie:
- brak połączenia w aplikacji
- status Rozłączony w https://cloud.supla.org/
- po restarcie brak danych w Historia pomiarów od momentu zawieszenia do restartu
Fizyczne odpięcie zasilania. Odpięcie zasilania wykonywała inna osoba (nie jest pewna ale prawdopodobnie świeciły się 3 diody LED na czerwono)
Czy mógłbyś z Cloud pobrać historię licznika z ustawieniami jak na zdjęciu poniżej i wysłać ją do mnie na forum lub maila ( krzysiek@supla.org ) ?
2024-09-19_08-55.png
Odnośnie zawieszenia - teraz raczej ciężko się będzie do tego jakoś odnieść. Gdyby zdarzyło się to jeszcze raz, to nie resetuj zasilania, tylko:
1. Sprawdź zachowanie diody statusowej
2. Następnie przełącz urządzenie w tryb konfiguracyjny poprzez przytrzymanie przycisku na obudowie przez około 5s. Dioda statusowa powinna zacząć szybko migać (uwaga, jeśli w kroku 1 ona miga szybko, to nie wciskaj tego przycisku, tylko przejdź do kroku 3)
3. Połącz się telefonem z WiFi emitowanym z urządzenia (ZAMEL-MEW-02....)
4. Na telefonie na przeglądarce wejdź na http://192.168.4.1 i zrób screeny tego co tam się wyświetla - szczególnie interesuje nas pole "LAST STATE".
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Widzimy się na Supla Offline Party - 19.10.2024
https://forum.supla.org/viewtopic.php?t=15820
User avatar
Mirosław F.
Posts: 1925
Joined: Tue Aug 22, 2017 8:09 pm
Location: Pszczyna - ZAMEL

Post

MarcinSz wrote: Wed Sep 18, 2024 8:04 pm Witam,
posiadam zainstalowane 2 szt. ZAMEL MEW-01 i 1 szt. ZAMEL MEW-02 ETH (transmisja Ethernet). Urządzenia zakupione do monitorowania energii biernej (pojemnościowej i indukcyjnej) oraz w jednej lokalizacji prądu (załączanie klimatyzacji tylko przy produkcji energii z fotowoltaiki).
Na urządzeniu ZAMEL MEW-02 ETH dochodzi do "Reset licznika" nawet 2 razy dziennie. Montaż licznika 28.08.2024. Doszło również do jednego "zawieszenia" - konieczne fizyczne odpięcie.
Czy mógłbyś przesłać ten monitor do nas?
43-200 Pszczyna
ul. Zielona 27
Wsparcie techniczne: 32 211-35-55
MarcinSz
Posts: 9
Joined: Tue Jul 23, 2024 3:31 pm

Post

Z przekładnikami czy może być samo urządzenie?
User avatar
Mirosław F.
Posts: 1925
Joined: Tue Aug 22, 2017 8:09 pm
Location: Pszczyna - ZAMEL

Post

MarcinSz wrote: Thu Sep 19, 2024 11:05 am Z przekładnikami czy może być samo urządzenie?
Samo urządzenie.

ZAMEL Sp.z.o.o.
Mirosław Fulbiszewski
43-200 Pszczyna
ul. Zielona 27
43-200 Pszczyna
ul. Zielona 27
Wsparcie techniczne: 32 211-35-55
MarcinSz
Posts: 9
Joined: Tue Jul 23, 2024 3:31 pm

Post

Urządzenie po wymianie działa poprawnie.

Return to “ZAMEL MEW-02 ETH”