Brak połączenia z urządzeniami po utracie zasilania

thejano
Posts: 5
Joined: Sun Jan 12, 2025 11:15 am

Post

Jestem użytkownikiem urządzeń z serii Auratron od dwóch lat i w listopadzie zmigrowałem się z Auraton Pulse do Auraton Box.
Po migracji wszytko działało w porządku, póki w mojej okolicy nie wydarzyła się awaria prądu. Po przywróceniu prądu w domu zauważyłem, że kilka urządzeń straciło połączenie. Te urządzenia, które straciły połączenie usunąłem z systemu, po czym ponownie sparowałem. Niestety po ponownej utracie zasilania w domu sytuacja się powtórzyła i doszedłem do tego, że sytuacja jest powtarzalna. 5 tych samych urządzeń po odłączeniu zasilania od Auraton Box zawsze traci na stałe połączenie i jedyna opcja na ich ponowne podłączenie to usunięcie i ponowne sparowanie, co jak każdy może się domyślić jest uciążliwe.

Mój zestaw składa się z:
- centralki Auraton Box
- Multizone Controller
- 11 x Auraton RC
- 13 x Auraton HM

Prosiłby o pomoc/poradę co mogę zrobić z tym problemem.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
klew
Posts: 10361
Joined: Thu Jun 27, 2019 12:16 pm
Location: Wrocław

Post

Które urządzenia są rozłączone po utracie zasilania?
thejano
Posts: 5
Joined: Sun Jan 12, 2025 11:15 am

Post

Rozłączają się dwie głowice Radiator Controller i trzy termostaty Heat Monitor. Zawsze te same:
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
klew
Posts: 10361
Joined: Thu Jun 27, 2019 12:16 pm
Location: Wrocław

Post

thejano wrote: Sun Jan 12, 2025 3:30 pm Rozłączają się dwie głowice Radiator Controller i trzy termostaty Heat Monitor. Zawsze te same:
Czy przed dodaniem ich do bramki Box robiłeś im reset do ustawień fabrycznych?
Czy czekałeś trochę aby się same zgłosiły? Jeśli tak, to jak długo?
thejano
Posts: 5
Joined: Sun Jan 12, 2025 11:15 am

Post

Tak, każde urządzenie, które parowałem z Auraton Box musialem zrestartować do ustawień fabrycznych. Inaczej nie udałoby mi się ich sparować.
Każdorazowo po awarii zasilania i problemem z połączeniem tych 5 urządzeń też wykonywałem ich reset aby móc je ponownie sparować i uzyskać połączenie.
To jedyny znany mi sposób aby ponownie się z nimi połączyć ponownie.

Ale na tym etapie przestałem już wykonywać tej procedury ponownie, gdyż już trochę szkoda mi czasu, skoro wiem, że znowu stracę połączenie po odłączeniu zasilania.

Czekałem nawet kilka dni, ale niestety nic to nie zmieniało i wymienione urządzenia nie zgłaszały się.
User avatar
klew
Posts: 10361
Joined: Thu Jun 27, 2019 12:16 pm
Location: Wrocław

Post

Z tego typu zachowaniem jeszcze się nie spotkałem. Kilka osób czasem zgłaszało problemy z połączeniem, ale u Ciebie to trochę inaczej wygląda.
Jutro pogadam z Auratonem czy mają jakiś pomysł co może być przyczyną takiego zachowania.
User avatar
klew
Posts: 10361
Joined: Thu Jun 27, 2019 12:16 pm
Location: Wrocław

Post

thejano wrote: Sun Jan 12, 2025 8:48 pm
Lokalizacja i nazwy urządzeń z pierwszego screena z apki nie pokrywają się z tymi ze screena z Clouda. Czy to są te same urządzenia?

Jeśli obecnie są online, to czy mógłbyś spradzić jaki jest "zasięg węzła mostu"? W apce trzeba kliknąć na ikonkę (i) przy danym urządzeniu. Sprawdź proszę te 5 problematycznych urządzeń a także kilka innych. Możesz też testowo dać bramkę bliżej problemtycznych urządzeń, aby się upewnić czy to nie jest jakiś problem z zasięgiem.

Jeszcze chcielibyśmy wykluczyć czy to nie wynika z tego, że te urządzenia są na końcu listy sprowanych urządzeń. Aby to zrobić prosiłbym o:
1. usunięcie kilku więcej urządzeń
2. następnie sparowanie tych 5 problematycznych
3. a po tym sparuj te usunięte w punkcie 1.
thejano
Posts: 5
Joined: Sun Jan 12, 2025 11:15 am

Post

1. Tak to te same urządzenia, tylko po kolejnym problemie z połączeniem, nie nadawałem już im nazw.

2. Siła sygnału wydaje się wszędzie w porządku. Po ponownym sparowaniu waha się od 64% do do 100% dla problematycznych urządzeń. Mam takie, które nie sprawiają problemu a siła sygnału wynosi ~40-50%.

3. Procedura wykonana. Usunąłem 5 problematycznych urządzeń + dodatkowo 2 nowe, które nie sprawiały problemów. Na screenie widać wszystkie urządzenia, które dodałem od nowa (reset do ustawień fabrycznych + parowanie) ponumerowane od 1 do 7 zgodnie z kolejnością ich dodawania. Te z dopiskiem 'old' to urządzenia, które poprzednio miały problem z połączeniem.

No i co ciekawe - problem się nie zreprodukował :lol:
Po odłączeniu zasilania od auraton box i jego ponownym przywróceniu, wszystkie urządzenia połączyły się poprawnie do systemu.

Póki co zostawiam nazwy jak na załączonych zdjęciach i przez kilka najbliższych dni będę obserwował co się z nimi dzieje. Następnie stopniowo poustawiam termostaty nadrzędne itp. Mam mimo wszystko nadzieję, że problem się nie powtórzy.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Last edited by thejano on Mon Jan 13, 2025 4:17 pm, edited 1 time in total.
User avatar
pzygmunt
Posts: 19399
Joined: Tue Jan 19, 2016 9:26 am
Location: Paczków

Post

Jeśli się powtórzy to tak czy inaczej zrobimy wszystko by jego przyczynę namierzyć i wyeliminować.
thejano
Posts: 5
Joined: Sun Jan 12, 2025 11:15 am

Post

A jednak się zreprodukowało. Dzisiaj odłączyłem zasilanie od Auraton Box i po ponownym podłączeniu zasilania 5 urządzeń straciło zasilanie. Jest to 5 ostatnio dodanych urządzeń, także wygląda na to, że teoria o urządzeniach z końca listy sparowanych urządzeń sprawdziła się.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

Return to “AURATON Box”