Serwer NAS, googlr drive - gromadzenie danych

mily

Cześć,

Kupiłem kolejne urządzenie MEW-02 ETH. jestem elektrykiem i energia mnie nie interesuje, dla mnie napięcie, prąd jest istotne do analiz.
W momencie aktywacji była prośba że jeżeli nie potrzebuje to żebym nie zaznaczać tej opcji oraz też częstotliwość zapisu mi nie imponuje 3 minutowy przedział to zbyt rzadko, w ciągu 3 minut dużo się dzieje. Rozumiem że chodzi o miejsce i obciążenia serwerów.
Szukam rozwiązania tego problemu i widzę 2 możliwości:
1. Mam serwery NAS prawie na każdym obiekcie i mogę je wykorzystywać do gromadzenia danych, udostępniając zasoby dyskowe FTP, albo udostępnić folder w sieci.
2. Bardziej dostępny też dla innych użytkowników, wykorzystanie google drive, ale tez nie wiem czy jest taka możliwość?
Duch__
Been thanked: 6 times

Home Assistant lub mqtt
klew
Has thanked: 135 times
Been thanked: 137 times

MEW robi pomiar i przesyła go co 5 s - także więcej się z niego nie wyciągnie :).
Pomiary są domyślnie zapisywane co 3 min, ale są tam zapisane 3 wartości: min, max, średnia - wszystko z tego okresu 3 min. Także może to będzie wystarczające?

Jeśli nie, to pozostaje zintegrować się czymś przez MQTT i logować dane samodzielnie. Można zrobić prosty skrypt, który będzie logował wszytstkie zmiany z MQTT i zapisywał je do pliku.
Można też dodać integrację HomeAssistant lub Grafana.
Najlepsze suple dla Twojego domu :mrgreen:
klew
Has thanked: 135 times
Been thanked: 137 times

Może Cię też zainteresuje ten projekt: viewtopic.php?t=16605 ?
Najlepsze suple dla Twojego domu :mrgreen:
mily

Dzięki za informację. o HA już poczytałem i na chwilę obecna nie widzę możliwości zrobienia tego na Zyxel, na QNAP jest taka opcja. Muszę jeszcze pogrzebać, może coś znajdę na ZYXEL.
Chociaż to też będzie tylko lokalny zapis na ZYXEL.
Mam też postawioną domenę i wykupuje hosting, może tam coś bym ogarnął po protokole MQTT. Musze tylko poczytać jak to zrobić.
mily

Ok trochę już liznąłem tematu.