Yunshan problem z programowaniem

fxsystem
Posts: 59
Joined: Fri Jan 04, 2019 2:48 pm

Post

Cześć,

Udało mi sie wrzucić Multiboard na Yunshan'a. Proces zakończył się poprawnie.

Wyciągnąlem zwore reset odpaliłem i niestety nie rozgłasza WiFi - czekam już kilka minut i na razie lipa. Zasilam 5V z USB.

Pytanie kolejne, jak mam zaprogramować Yunshan'a żebym mógł pracować jako zmodyfikowany gate to znaczy tak żeby w momencie przełączenia zwierał na stałe a nie chawile jak w bramie.

Czy da sie zrobić na jednym Yunshanie tak abym miał kontrole nad dwoma takimi bezpotencjałowymi zworami?
--
1 x Sonoff Mini | 1 x Zamel MEW-01 | 1 x Zamel SBW-01 | 1 x Nice WiFi | 1 x Sonoff TH10 | 2 x Yunshan | 6 x Sonoff touch TX | 14 x Sonoff Basic - wszystko działa na Ubiquiti 2 x UniFi UAP AC LR + Edgerouter
Patryk
Posts: 2713
Joined: Mon Jan 07, 2019 7:51 pm
Location: Rybnik

Post

Ja osobiście Yunshana programuje w następujący sposób.
1. Podłączam programator do yunshan-a. (RX-TX, TX-RX, GND-GND).
2. Zwieram zworkę.
3. Wkładam programator do usb kompa.
4. Podaję napięcie 12V, na wejście yunshana  ( gdzieś kiedyś wyczytałem, że przy 5V są problemy z programowaniem).
5. Czyszcze pamięć  ( funkcja "ERASE" ).
6. Odłączam ( tylko ), zasilanie  (12V).
7. Podłączam ponownie zasilanie  (12V).
8. Dopiero teraz wgrywam "docelowe" oprogramowanie.
9. Wskazane jest również wgranie  dodatkowego pliku, z następującymi ustawieniami:
 viewtopic.php?f=23&t=3031
fxsystem
Posts: 59
Joined: Fri Jan 04, 2019 2:48 pm

Post

Chyba coś spierniczyłem:

[2019-09-24 16:54:48,094][ESP8266Loader_spi[1]][espDownloader.py][line:457][ERROR]: ESP8266 Chip flash download error esp_write_flash.

I wyskakuje error, co to moze być ?
--
1 x Sonoff Mini | 1 x Zamel MEW-01 | 1 x Zamel SBW-01 | 1 x Nice WiFi | 1 x Sonoff TH10 | 2 x Yunshan | 6 x Sonoff touch TX | 14 x Sonoff Basic - wszystko działa na Ubiquiti 2 x UniFi UAP AC LR + Edgerouter
fxsystem
Posts: 59
Joined: Fri Jan 04, 2019 2:48 pm

Post

OK udało sie wgrać za pomocą NODEMCU, z dodatkowym plikiem na 0xFC0000 - niestety nadal nie rozgłasza sieci :/ ...
--
1 x Sonoff Mini | 1 x Zamel MEW-01 | 1 x Zamel SBW-01 | 1 x Nice WiFi | 1 x Sonoff TH10 | 2 x Yunshan | 6 x Sonoff touch TX | 14 x Sonoff Basic - wszystko działa na Ubiquiti 2 x UniFi UAP AC LR + Edgerouter
Patryk
Posts: 2713
Joined: Mon Jan 07, 2019 7:51 pm
Location: Rybnik

Post

0xfc000
User avatar
pzygmunt
Posts: 18609
Joined: Tue Jan 19, 2016 9:26 am
Location: Paczków

Post

Panowie, rzucacie adresami, a one konkretnie zależą od ustawionej wielkości pamięci przy flashowaniu.

viewtopic.php?f=23&t=3031
fxsystem
Posts: 59
Joined: Fri Jan 04, 2019 2:48 pm

Post

Udało sie wgrać :) ... okazało sie ze za mały prąd na zasilaniu.

12V rozwiązało sprawę.

Teraz tylko jak to skonfigurować żebym miał NO i mógł na dłużej zamknąć
--
1 x Sonoff Mini | 1 x Zamel MEW-01 | 1 x Zamel SBW-01 | 1 x Nice WiFi | 1 x Sonoff TH10 | 2 x Yunshan | 6 x Sonoff touch TX | 14 x Sonoff Basic - wszystko działa na Ubiquiti 2 x UniFi UAP AC LR + Edgerouter
Patryk
Posts: 2713
Joined: Mon Jan 07, 2019 7:51 pm
Location: Rybnik

Post

O ile dobrze pamiętam, to :
1.W konfiguracji wybierz przycisk BISTABILNY.
2. Jeżeli urządzenie było już zarejestrowane w Clud z przyciskiem MONOSTABILNY usuń je i na nowo zarejestruj.
3. Jak wejdziesz w Clud w przekaznik to u góry będziesz miał możliwość wyboru różnych opcji przekaźnika. Wybierz np wyłacznik.

Daj znać.
Patryk
Posts: 2713
Joined: Mon Jan 07, 2019 7:51 pm
Location: Rybnik

Post

pzygmunt wrote: Tue Sep 24, 2019 3:44 pm Panowie, rzucacie adresami, a one konkretnie zależą od ustawionej wielkości pamięci przy flashowaniu.

viewtopic.php?f=23&t=3031
Piszemy o sofcie multiboard, a on jest skompilowany pod 1MB, dla tego pozwoliłem sobie na podanie konkretnego adresu.
User avatar
Gang
Posts: 625
Joined: Fri Nov 09, 2018 12:44 pm

Post

Patryk wrote: Tue Sep 24, 2019 2:28 pm Ja osobiście Yunshana programuje w następujący sposób.
1. Podłączam programator do yunshan-a. (RX-TX, TX-RX, GND-GND).
2. Zwieram zworkę.
3. Wkładam programator do usb kompa.
4. Podaję napięcie 12V, na wejście yunshana  ( gdzieś kiedyś wyczytałem, że przy 5V są problemy z programowaniem).
5. Czyszcze pamięć  ( funkcja "ERASE" ).
6. Odłączam ( tylko ), zasilanie  (12V).
7. Podłączam ponownie zasilanie  (12V).
8. Dopiero teraz wgrywam "docelowe" oprogramowanie.
9. Wskazane jest również wgranie  dodatkowego pliku, z następującymi ustawieniami:
 viewtopic.php?f=23&t=3031
Mógłbyś sprecyzować która zworke i czy potem ją trzeba odłączyć? :)
Zamel: MEW-01, ROW-02, THW-01, RNW-01, SLW-02, ROW-07, mROW-02, PNW-01. DIY: Supla Device RPI + 10 xiaomi mija2, Sonoff: basic + 7 DS18B20, basic x2, touch, mini x3, - Nodemcu x2, - ElectroDragon ESP8266 - Gosund SP111 x3

Return to “Yunshan wi-fi relay module”