Witam
Planuje kupić włączniki świateł Sonoff oraz zbudować podstawowa automatykę w domu. I zastanawiam się czy włączniki zostawić z oryginalnym softem czy wgrać suple?
Proszę bardziej doświadczonych kolegów o plusy i minusy supli i EWelinka.
Jestem początkującym i dopiero zaczynam tą przygodę.
Supla vs EWelink
-
szym3k
Mało korzystałem z EWelinka, ale Supla miażdży pod względem szybkości działania apki (a jednak z tego najczęściej korzystamy).
-
Beku
Architektura ewelink jest nieco inna niż Supli. Przede wszystkim w ewelink wszystko robi się z poziomu aplikacji, a w Supli aplikacja jest uproszczona.
Dla mnie i np dla mojej babci która tez korzysta z Supli jest to zaleta. Prostota i najważniejsze funkcje do sterowania i stanu ogarnia aplikacja na telefon a cała zaawansowana logika (harmonogramy, uprawnienia, za chwile sceny) konfiguruje sobie w chmurze - co oczywiście tez mogę zrobić z poziomu telefonu przez przeglądarkę.
Może dlatego apka Supli działa szybciej. Zawiera to co powinna (IMO).
No i jakoś ostatnio mam słabe zaufanie do serwerów chińskich a przez taki przechodzi sterowanie w ewelink. Nie wiadomo gdzie to stoi i kto tym administruje. Robiąc zamki do drzwi wole mieć nad tym większa kontrole (nie piszę pełną bo takiej nigdy nie mamy).
Supla do tego może być postanowiona „u siebie” wiec zasadniczo ruch nie wychodzi poza dom ( oczywiście jesli chcemy sterować spoza domu to musimy ją odpowiednio skonfigurować)
Nie jest to jednak przymus ponieważ zawsze można działać w ogólnodostępnej chmurze Supli.
Tu nie chodzi tylko o dobre bo nasze.
Tu chodzi o elastyczność i wsparcie.
Te w Supli - wymiata!
Jedyna znowu IMO przewaga Ewelink to powiadomienia do aplikacji. Na to czekam ze strony Supli ale jestem o tym przekonany że się doczekam
No i nie jest to niezbędny feature który przeszkadza w pracy codziennej z SUPLĄ.