Problem po rozłączeniu skilla

gbcolin
Posts: 121
Joined: Wed Jun 12, 2019 4:13 pm

Post

Panowie jest jakiś problem ze skillem. Rozpiąłem go bo mi ostatnio rutyny szwankowały, usunąłem autoryzację. Chciałem podpiąć z powrotem a tu Zonk :D nie można połączyć mimo że w cloudzie pokazuje się przyznana autoryzacja dla amazonu to komunikat z alexa appu idzie ze nie może połaczyć. Proszę o pomoc może ktoś na coś wpadnie. Alexa app z ios :/
Nie atakuję projektu Supli ;)
User avatar
michael
Posts: 1300
Joined: Wed Nov 09, 2016 8:00 am
Location: Wojkowice

Post

U mnie głównie w takich przypadkach wystarczyło poczekać kilka godzin, a raz 3 dni i wszystko ruszyło. Alexa chyba już tak czasami ma :D
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
gbcolin
Posts: 121
Joined: Wed Jun 12, 2019 4:13 pm

Post

Wow nie wiedziałem ze tu takie cyrki heh ok jeszcze będę z andka próbował, bo nie lubię jak coś nie działa..:/
Nie atakuję projektu Supli ;)
User avatar
michael
Posts: 1300
Joined: Wed Nov 09, 2016 8:00 am
Location: Wojkowice

Post

Gwoli ścisłości to nie wina Supli tylko Amazona. Wątpię czy platforma będzie miała znaczenie, ale próbuj
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
gbcolin
Posts: 121
Joined: Wed Jun 12, 2019 4:13 pm

Post

Tak już się tego nasłuchałem. Wiem jedno słowo, które uruchamia ciekawe posty. Chodziło mi raczej o samą integrację która się sypie. Nie atakuję Supli.
Nie atakuję projektu Supli ;)
User avatar
pzygmunt
Posts: 18598
Joined: Tue Jan 19, 2016 9:26 am
Location: Paczków

Post

Generalnie jeśli Alexa może sterować Suplą, a rutyny nie działają to problem musi leżeć gdzieś po stronie Amazona.
Integracja nie wyróżnia rutyn. Przed chwilą spróbowałem rozłączyć konto i połączyć je ponownie z aplikacji i rzeczywiście jest jakiś problem.
Spróbowałem zrobić to samo z poziomu strony

https://alexa.amazon.com/spa/index.html#

i tu problemu nie ma. Zobacz czy możesz włączyć integrację z poziomu w/w strony. Jeśli tak to znaczy, że ... problem i w tym wypadku leży po stronie Amazona.
gbcolin
Posts: 121
Joined: Wed Jun 12, 2019 4:13 pm

Post

Zanim przeczytałem post wpadłem na podobny pomysł. Otóż safari nie dało rady ten sam błąd. ( popupy włączyłem). Wpadłem na kompa i na edge poszło. A więc problem leży gdzieś po stronie aplikacji ios oraz safari. Z PC poszło za pierwszym razem.
Nie atakuję projektu Supli ;)
User avatar
Lucas
Posts: 835
Joined: Mon Jul 31, 2017 7:11 am
Location: Chrzanów

Post

Czasem w Alexie jest też tak, że rutyny nie wykonują się dobrze, gdy kolejne zadania ustawione w rutynie przechodzą zbyt szybko. Szczególnie, gdy mamy wiele integracji. Dlatego w bardziej złożonych rutynach ustawiłem opóźnienie pomiędzy poszczególnymi czynnościami. Rutyna trwa trochę dłużej, czasem coś się kilka sekund poświeci dłużej, a wszystko zdąży się wykonać.
Btw. Rutyny w Alexie mają dla mnie jeszcze tą przewagę nad Google Home, że można je łatwo wyłączyć suwakiem w razie potrzeby, a w GH nie można.
gbcolin
Posts: 121
Joined: Wed Jun 12, 2019 4:13 pm

Post

Rozwiń temat opóźnienia wykonywania akcji opisz przypadek po otwarciu kontaktronu ma zaświecić się światło 1,2,3. Rozdzielasz to na osobne rutyny, czy używasz funkcji wait i np 5s?
Nie atakuję projektu Supli ;)
User avatar
Lucas
Posts: 835
Joined: Mon Jul 31, 2017 7:11 am
Location: Chrzanów

Post

gbcolin wrote: Sat Aug 15, 2020 10:43 pm Rozwiń temat opóźnienia wykonywania akcji opisz przypadek po otwarciu kontaktronu ma zaświecić się światło 1,2,3. Rozdzielasz to na osobne rutyny, czy używasz funkcji wait i np 5s?
Używam funkcji wait i robię to w jednej rutynie. W moim przypadku, kiedy rutyna ma się wykonać na różnych sprzętach, np. częściowo na urządzeniach Supli i Ikea Tradfri lub LSC Smart konieczne jest dodanie opóźnienia. Kiedy Supla włącza zasilanie na pozostałe sprzęty, mija chwila zanim staną się one widoczne w sieci. Wtedy żeby prawidłowo ustawić jasność lub inne rzeczy musisz dać opóźnienie.

Tak samo jak wieczorem o danej godzinie przyciemniam kilka żarówek Tradfri sterowanych osobnymi sterownikami lub samodzielnie warto jest dać opóźnienie poprzez funkcję wait, żeby akcja wykonała się prawidłowo. Czasem jak nie było opóźnienia to Alexa pomijała niektóre akcje w rutynie.

Return to “Amazon Alexa”