Cześć wszystkimi i na wstępie życzę Wam wszystkiego co najlepszego w nowym roku!
Z racji nadmiaru wolnego czasu postanowiłem do Was napisać z prośbą o pomoc.
Opis konfiguracji u mnie występującej:
9x Sterownik Rolet SRW-01 sterujący roletami drutex z silnikami z grupy somfy (tak się dziwnie nazywają ale nie obsługują zdalnego sterowania tylko kable). Działają ponad rok czasu.
Router Huawei ONT do którego wpięta jest instalacja typu MESH tp-link Deco M4 z 4 AP umieszczonymi w domu.
Łącze stałe światłowodowe 500Mbit ze stałym zewnętrznym adresem IP.
Chmura zdalna supli.
Aplikacja supli w iPhone 12 pro max, s10+ i LG Velvet.
Problem:
Od paru miesięcy (nic nie zmieniane, te same routery, AP, dostawca internetu, te same telefony) zmieniło się coś co potrafi mnie czasem doprowadzić do szewskiej pasji a mianowicie po każdym wydaniu komendy w aplikacji - czy to otwarcia, czy zamknięcia czy zmiany położenia rolety - roleta wykonuje polecenie ale sterownik rolety rozłącza się z siecią i w aplikacji wywala mnie do głównego ekranu a przy sterowniku bądź sterownikach (jeśli wydam polecenie kilku sterownikom ustawionym w scenie) pojawia się czerwona kropka. Trwa to kilkadziesiąt sekund i steronik ponownie wraca on-line i można znów wydać mu JEDNO polecenie. Wcześniej nie było z tym problemu, wszystko działało równolegle - mogłem sterować roletą niemal tak samo jak przyciskami - działało to bezbłędnie. Teraz niestety wkurza mnie to niesamowicie - a dodam że nie mam zamontowanych fizycznych przycisków tylko pochowane sterowniki w puszkach.
Druga sprawa czy można zdalnie wymusić na nich aktualizację czy muszę każdą puszkę rozbierać i fizycznie przestawiać je w tryb konfiguracji w celu aktualizacji? Przyciski odpadają bo ich fizycznie nie ma.
Dzięki i pozdrawiam!
Piotrek
Sterowanie z aplikacji - rozłączanie z wifi po każdej komendzie
-
- Posts: 19465
- Joined: Tue Jan 19, 2016 9:26 am
- Location: Paczków
Uaktualnij firmware. Naciśnij w aplikacji ikonkę (i) i wrzuć tu zrzut ekranu. Jak po aktualizacji nic się nie zmieniło to spróbuj wysunąć moduł z puszki odsuwając go od przewodów. Jeśli nadal nic to nie zmieni to sugeruję go zareklamować (wymiana na nowy).
viewtopic.php?f=23&t=6212
viewtopic.php?f=23&t=6212
-
- Posts: 4496
- Joined: Sat Dec 22, 2018 8:55 pm
- Location: Zielona Góra
Niestety w takim przypadku musisz dostać się do przycisku CONFIG na SRW.PiotrekMmX wrote: Sat Jan 01, 2022 4:18 pm
Druga sprawa czy można zdalnie wymusić na nich aktualizację czy muszę każdą puszkę rozbierać i fizycznie przestawiać je w tryb konfiguracji w celu aktualizacji? Przyciski odpadają bo ich fizycznie nie ma.
Pozdrawiam
Robert Błaszczak
Moja prywatna strona: www.blaszczak.pl
Robert Błaszczak
Moja prywatna strona: www.blaszczak.pl
-
- Posts: 2
- Joined: Sat Oct 31, 2020 3:15 pm
Hej, postaram się ogarnąć aktualizację kilku sterowników i zobaczę czy będzie ok. Nie chce mi się wierzyć, żeby 9 sterowników w jednym momencie zgłupiało i się zepsuło - bardziej obstawiałem, że spowodowała to jakaś aktualizacja serwera supli.pzygmunt wrote: Sat Jan 01, 2022 5:06 pm Uaktualnij firmware. Naciśnij w aplikacji ikonkę (i) i wrzuć tu zrzut ekranu. Jak po aktualizacji nic się nie zmieniło to spróbuj wysunąć moduł z puszki odsuwając go od przewodów. Jeśli nadal nic to nie zmieni to sugeruję go zareklamować (wymiana na nowy).
viewtopic.php?f=23&t=6212
Dam znać czy coś ruszyło!
Dzięki i pozdrawiam!
Piotrek
-
- Posts: 4496
- Joined: Sat Dec 22, 2018 8:55 pm
- Location: Zielona Góra
A wyłącz na 15 sekund bezpiecznikiem zasilanie SRW i sprawdź czy pomogło.
Pozdrawiam
Robert Błaszczak
Moja prywatna strona: www.blaszczak.pl
Robert Błaszczak
Moja prywatna strona: www.blaszczak.pl
-
- Posts: 19465
- Joined: Tue Jan 19, 2016 9:26 am
- Location: Paczków
Nie było aktualizacji, która mogła spowodować taki efekt. Zaobserwuj co się dzieje z diodą LED (statusu) po wydaniu polecenia sterowania.PiotrekMmX wrote: Sun Jan 02, 2022 7:47 pm Bardziej obstawiałem, że spowodowała to jakaś aktualizacja serwera supli.
Jeśli wszystkie zachowują się tak samo to może wyślij jeden z nich do Zamel do diagnostyki ?
Na pewno uda się ustalić co jest problemem i go rozwiązać. W ostateczności dostaniesz nowy sprzęt.
-
- Posts: 2023
- Joined: Tue Aug 22, 2017 8:09 pm
- Location: Pszczyna - ZAMEL
Dobrze by było, gdybyś przy jednej z rolet gdzie występuje taki problem wyjął sterownik na zewnątrz i wtedy sprawdził jak się zachowuje.
43-200 Pszczyna
ul. Zielona 27
Wsparcie techniczne: 32 211-35-55
ul. Zielona 27
Wsparcie techniczne: 32 211-35-55