Informacja o błędzie rolety

ALEX
Posts: 51
Joined: Fri Dec 01, 2017 7:03 pm

Post

W przypadku stwierdzonego przez sterownik problemu z ruchem rolety (i jej zatrzymaniem) program na Androida wyświetla czerwony wykrzyknik o błędzie. Jak mogę zostać poinformowany o takiej sytuacji? Problem polega na tym, że w przypadku takiego błędu roleta jest fizycznie w innej pozycji niż jest to prezentowane w programie (czyli dla programu dalej się zamyka lub otwiera). Gdyby wraz z detekcją błędu Supla zatrzymywała ruch danej rolety w systemie (co jest chyba najprostrze do realizacji), to mógłbym sobie sprawdzić, że na przykład zamykałem roletę a ona nie jest zamknięta. Wtedy mógłbym ją otworzyć i ponownie zamknąć (bo to u mnie pomaga).
User avatar
klew
Posts: 9673
Joined: Thu Jun 27, 2019 12:16 pm
Location: Wrocław

Post

Obecnie na podstawie tego błędu nie można zrobić automatyzacji.
Dodam issue do projektu, aby dało się dodać Reakcje na podstawie błędów rolet, przekaźników itp.
Kiedy będzie Supla Offline Party / SOP#2025 ?
User avatar
pzygmunt
Posts: 19233
Joined: Tue Jan 19, 2016 9:26 am
Location: Paczków

Post

Może warto ustalić dlaczego ten błąd się pojawia i czy coś z tym można zrobić. Jaki model silnika tam masz ?
ALEX
Posts: 51
Joined: Fri Dec 01, 2017 7:03 pm

Post

Myślę, że problemem jest sam mechanizm prowadzenia rolety (lata robią swoje) a nie silnik (nie mam pojęcia jaki). To nie jest wina mSRW-01 tylko detekcji przeszkody w samej rolecie. Skoro jednak jakiś czas temu zamieniłem sterowniki na nowsze i mam informację o błędzie, to chciałbym móc z niej skorzystać.
Roletami steruję przez Home Assistenta, więc bez najmniejszego problemu jestem w stanie obejść problem pod warunkiem, że Supla w momencie wykrycia błędu przestanie - wtedy już wirtualnie - przesuwać roletę.
ALEX
Posts: 51
Joined: Fri Dec 01, 2017 7:03 pm

Post

Pozwolę sobie wrócić do tematu sterownika. Nie zrobię chyba dużego błędu, jeżeli napiszę, że jest to jeden z najdroższych sterowników na rynku. Jakiś czas temu kupiłem dwie sztuki sterowników "nowej generacji". Po problemach z kalibracją i wymianie modułów przez producenta na sprawne, w czasie eksploatacji okazało się, że sterownik w żaden sposób nie potrafi skorzystać z pomiaru prądu do obsługi sytuacji awaryjnych. Znaczy potrafi, ale nic nie dzieje się z tym dalej, znaczy dzieje - jest informacja w programie na komórce. Szczerze powiedziawszy oczekiwałem czegoś więcej. Propozycja z początku tego wątku wydaje się być dalej niezrealizowana. Nie rozumiem też, czemu sterownik, który stwierdza "utratę kalibracji" nic nie robi z tą informacją. Miał być nowej generacji przecież... no a jakby nie jest. Czemu się nie skalibruje? Jak jestem w domu, to widzę, że z roletą jest coś "nie tak". No ale nie to po mam zdalne sterowanie przecież, żeby sprawdzać każdorazowo czy roleta się zamknęła... A jej rolą jest między innymi zamknięcie się gdy zaczął padać deszcz w kierunku mieszkania, nikogo nie ma w domu a drzwi zostały otwarte.
Supla nie potrafi też być sterowana jednocześnie lokalnie i zdalnie. Potrafi to nawet najstarszy chiński Sonoff. Czemu nie robi tego sterownik "nowej generacji"? Powyższa automatyzacja (ta z deszczem) nie wykona się gdy w domu nie będzie z jakiegoś powodu dostępu do Internetu...

Cóż mogę powiedzieć w ramach podsumowania: nie polecam.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
pzygmunt
Posts: 19233
Joined: Tue Jan 19, 2016 9:26 am
Location: Paczków

Post

ALEX wrote: Mon Sep 02, 2024 7:21 pm Nie rozumiem też, czemu sterownik, który stwierdza "utratę kalibracji" nic nie robi z tą informacją.
Co niby miał by z tą informacją zrobić ?
ALEX wrote: Mon Sep 02, 2024 7:21 pm Czemu się nie skalibruje?
Skalibruje. Wystarczy otworzyć roletę lub ustawić nową pozycję ignorując tą informację.
Inne przypadki "awarii" mogą być spowodowane awarią silnika, zatarciem prowadnicy, przeszkodą w postaci postawionego kwiatka..., tylko jak ocenić co spowodowało zatrzymanie silnika bez fizycznej obecności ?
ALEX wrote: Mon Sep 02, 2024 7:21 pm Supla nie potrafi też być sterowana jednocześnie lokalnie i zdalnie.
Jest sterowana lokalnie i zdalnie.
Wystarczy aby sterownik miał połączenie z serwerem.
Jak nie z chmurowym to lokalnym.
Można też nadal sterować z przycisku.
ALEX
Posts: 51
Joined: Fri Dec 01, 2017 7:03 pm

Post

pzygmunt wrote: Mon Sep 02, 2024 7:29 pm
ALEX wrote: Mon Sep 02, 2024 7:21 pm Nie rozumiem też, czemu sterownik, który stwierdza "utratę kalibracji" nic nie robi z tą informacją.
Co niby miał by z tą informacją zrobić ?
Automatycznie przeprowadzić kalibrację.
pzygmunt wrote: Mon Sep 02, 2024 7:29 pm
ALEX wrote: Mon Sep 02, 2024 7:21 pm Czemu się nie skalibruje?
Skalibruje. Wystarczy otworzyć roletę lub ustawić nową pozycję ignorując tą informację.
No nie, bo opisany przeze mnie problem dotyczy sytuacji, gdy nie ma mnie w domu. Jeżeli jestem, to przecież kalibruję.

pzygmunt wrote: Mon Sep 02, 2024 7:29 pm Inne przypadki "awarii" mogą być spowodowane awarią silnika, zatarciem prowadnicy, przeszkodą w postaci postawionego kwiatka..., tylko jak ocenić co spowodowało zatrzymanie silnika bez fizycznej obecności ?
Dać użytkownikowi możliwość wyboru - checkbox-a. Moje rolety mają wbudowane zabezpieczenie przeciążeniowe, więc i tak roleta się zatrzyma - sprzętowo.
pzygmunt wrote: Mon Sep 02, 2024 7:29 pm
ALEX wrote: Mon Sep 02, 2024 7:21 pm Supla nie potrafi też być sterowana jednocześnie lokalnie i zdalnie.
Jest sterowana lokalnie i zdalnie.
Wystarczy aby sterownik miał połączenie z serwerem.
Jak nie z chmurowym to lokalnym.
Można też nadal sterować z przycisku.
Wszystkie Sonoffy, Tuye, Yeelighty, Samsungi, czy zamek w drzwiach mają możliwość JEDNOCZESNEGO podłączenia do serwera lokalnego jak i chmury. Mogę nimi sterować przy braku Internetu będąc w domu, cała automatyka (z lokalnego serwera) także działa a ja również - będąc poza domem (tu oczwyście Internet musi działać) - mogę nimi sterować poprzez bezpośrednie odwołanie się do urządzenia. Supla tego nie ma - muszę wybrać. I jest to niestety wyjątek, niekorzystny...
A przycisków do rolet nie mam od zawsze.
User avatar
pzygmunt
Posts: 19233
Joined: Tue Jan 19, 2016 9:26 am
Location: Paczków

Post

ALEX wrote: Tue Sep 03, 2024 5:37 am
pzygmunt wrote: Mon Sep 02, 2024 7:29 pm
ALEX wrote: Mon Sep 02, 2024 7:21 pm Nie rozumiem też, czemu sterownik, który stwierdza "utratę kalibracji" nic nie robi z tą informacją.
Co niby miał by z tą informacją zrobić ?
Automatycznie przeprowadzić kalibrację.
Przecież kalibracja sama wystartuje. Wystarczy dotknąć przycisk "kalibruj" niezależnie od tego czy jesteś w domu czy poza nim.
ALEX wrote: Tue Sep 03, 2024 5:37 am
pzygmunt wrote: Mon Sep 02, 2024 7:29 pm
ALEX wrote: Mon Sep 02, 2024 7:21 pm Czemu się nie skalibruje?
Skalibruje. Wystarczy otworzyć roletę lub ustawić nową pozycję ignorując tą informację.
No nie, bo opisany przeze mnie problem dotyczy sytuacji, gdy nie ma mnie w domu. Jeżeli jestem, to przecież kalibruję.
Przecież nie musisz być w domu. Możesz to zrobić zdalnie.
ALEX wrote: Tue Sep 03, 2024 5:37 am
pzygmunt wrote: Mon Sep 02, 2024 7:29 pm Inne przypadki "awarii" mogą być spowodowane awarią silnika, zatarciem prowadnicy, przeszkodą w postaci postawionego kwiatka..., tylko jak ocenić co spowodowało zatrzymanie silnika bez fizycznej obecności ?
Dać użytkownikowi możliwość wyboru - checkbox-a. Moje rolety mają wbudowane zabezpieczenie przeciążeniowe, więc i tak roleta się zatrzyma - sprzętowo.
Nie rozumiem idei czy też tego co chcesz osiąfgnąć? Jaki checkbox ? Do czego ? W jakim przypadku ? Co ma się wtedy dziać ?
ALEX wrote: Tue Sep 03, 2024 5:37 am Wszystkie Sonoffy, Tuye, Yeelighty, Samsungi, czy zamek w drzwiach mają możliwość JEDNOCZESNEGO podłączenia do serwera lokalnego jak i chmury. Mogę nimi sterować przy braku Internetu będąc w domu, cała automatyka (z lokalnego serwera) także działa a ja również - będąc poza domem (tu oczwyście Internet musi działać) - mogę nimi sterować poprzez bezpośrednie odwołanie się do urządzenia. Supla tego nie ma - muszę wybrać. I jest to niestety wyjątek, niekorzystny...
A przycisków do rolet nie mam od zawsze.
Zanim w/w wprowadzili sterowanie lokalne to Supla dawała możliwość postawienia lokalnego serwera, który dawał i nadal daje możliwość sterowania lokalnego nawet jak utracisz internet. Niemniej jednak znam wiele przypadków osób, które z takiego serwera zrezygnowały ponieważ chmura po prostu zawsze działa, a utrata internetu w obecnych czasach zdarza się niezwykle rzadko.
robertklepacki94
Posts: 1166
Joined: Thu Sep 02, 2021 1:06 pm

Post

pzygmunt wrote: Tue Sep 03, 2024 7:13 am
ALEX wrote: Tue Sep 03, 2024 5:37 am Wszystkie Sonoffy, Tuye, Yeelighty, Samsungi, czy zamek w drzwiach mają możliwość JEDNOCZESNEGO podłączenia do serwera lokalnego jak i chmury. Mogę nimi sterować przy braku Internetu będąc w domu, cała automatyka (z lokalnego serwera) także działa a ja również - będąc poza domem (tu oczwyście Internet musi działać) - mogę nimi sterować poprzez bezpośrednie odwołanie się do urządzenia. Supla tego nie ma - muszę wybrać. I jest to niestety wyjątek, niekorzystny...
A przycisków do rolet nie mam od zawsze.
Zanim w/w wprowadzili sterowanie lokalne to Supla dawała możliwość postawienia lokalnego serwera, który dawał i nadal daje możliwość sterowania lokalnego nawet jak utracisz internet. Niemniej jednak znam wiele przypadków osób, które z takiego serwera zrezygnowały ponieważ chmura po prostu zawsze działa, a utrata internetu w obecnych czasach zdarza się niezwykle rzadko.
Potwierdzma sam jestem tą osobą :) Z suplą jestem już od 2018 roku i raz nie miałem internetu jak była globalna awaria jakiś hostów czy coś w tym stylu. Częsciej już Tauron wyłącza zasilanie ale wtedy i lokalny serwer nie pomoże :)
Wziąłem udział w Supla Offline Party 2023
ALEX
Posts: 51
Joined: Fri Dec 01, 2017 7:03 pm

Post

pzygmunt wrote: Tue Sep 03, 2024 7:13 am
ALEX wrote: Tue Sep 03, 2024 5:37 am
pzygmunt wrote: Mon Sep 02, 2024 7:29 pm

Co niby miał by z tą informacją zrobić ?
Automatycznie przeprowadzić kalibrację.
Przecież kalibracja sama wystartuje. Wystarczy dotknąć przycisk "kalibruj" niezależnie od tego czy jesteś w domu czy poza nim.
Wydaje mi się, że piszę poprawną polszczyzną a jednak nie jestem zrozumiany. O utracie kalibracji mogę się dowiedzieć jedynie włączając aplikację. I rzeczywiście mogę wtedy skalibrować ponownie, co oczywiście czynię. Chodzi mi cały czas o to, że pomimo iż Supla wie o błędzie, to nie potrafi go ani rozwiązać (automatycznie wyzwolona autokalibracja z ustawieniem rolety w uprzednio żądanej pozycji), ani mnie poinformować. Jeżeli rolety nie zamkną się w czasie deszczu to ja się o tym od Supli nie dowiem. To jest problem.
pzygmunt wrote: Tue Sep 03, 2024 7:13 am
ALEX wrote: Tue Sep 03, 2024 5:37 am
pzygmunt wrote: Mon Sep 02, 2024 7:29 pm

Skalibruje. Wystarczy otworzyć roletę lub ustawić nową pozycję ignorując tą informację.
No nie, bo opisany przeze mnie problem dotyczy sytuacji, gdy nie ma mnie w domu. Jeżeli jestem, to przecież kalibruję.
Przecież nie musisz być w domu. Możesz to zrobić zdalnie.
Patrzy wyżej: przecież o tym nie wiem.
pzygmunt wrote: Tue Sep 03, 2024 7:13 am
ALEX wrote: Tue Sep 03, 2024 5:37 am
pzygmunt wrote: Mon Sep 02, 2024 7:29 pm Inne przypadki "awarii" mogą być spowodowane awarią silnika, zatarciem prowadnicy, przeszkodą w postaci postawionego kwiatka..., tylko jak ocenić co spowodowało zatrzymanie silnika bez fizycznej obecności ?
Dać użytkownikowi możliwość wyboru - checkbox-a. Moje rolety mają wbudowane zabezpieczenie przeciążeniowe, więc i tak roleta się zatrzyma - sprzętowo.
Nie rozumiem idei czy też tego co chcesz osiąfgnąć? Jaki checkbox ? Do czego ? W jakim przypadku ? Co ma się wtedy dziać ?
Możliwość wybou, czy chcę, aby roleta się automatycznie kalibrowała, czy nie.
pzygmunt wrote: Tue Sep 03, 2024 7:13 am
ALEX wrote: Tue Sep 03, 2024 5:37 am Wszystkie Sonoffy, Tuye, Yeelighty, Samsungi, czy zamek w drzwiach mają możliwość JEDNOCZESNEGO podłączenia do serwera lokalnego jak i chmury. Mogę nimi sterować przy braku Internetu będąc w domu, cała automatyka (z lokalnego serwera) także działa a ja również - będąc poza domem (tu oczwyście Internet musi działać) - mogę nimi sterować poprzez bezpośrednie odwołanie się do urządzenia. Supla tego nie ma - muszę wybrać. I jest to niestety wyjątek, niekorzystny...
A przycisków do rolet nie mam od zawsze.
Zanim w/w wprowadzili sterowanie lokalne to Supla dawała możliwość postawienia lokalnego serwera, który dawał i nadal daje możliwość sterowania lokalnego nawet jak utracisz internet. Niemniej jednak znam wiele przypadków osób, które z takiego serwera zrezygnowały ponieważ chmura po prostu zawsze działa, a utrata internetu w obecnych czasach zdarza się niezwykle rzadko.
Długo "opierałem się" przed postawieniem własnego serwera. Niestety systemy chmurowe nie mają żadnej sensownej logiki. Wiem, że jest większa szansa awarii mojego serwera niż chmury, jednak zalety przewyższają wady.

Return to “ZAMEL mSRW-01”