Kod źródłowy z GG

User avatar
Lector
Posts: 1645
Joined: Fri Nov 17, 2017 2:26 pm
Location: Poznań

Post

To może zadam pytanie tak.

Jeżeli generuje kod pod konkretną płytkę i chcę przypisać z automatu na jakich pinach są przekaźniki i DS18B20 to muszę to zbroić w JSON w GUI-Generic_Config.h?

Czy jest jakieś inne miejsce do tego?
Niespełniony automatyk. :mrgreen:
https://www.youtube.com/@3D_Lamp.Photos
krycha88
Posts: 5417
Joined: Fri Nov 16, 2018 7:25 am

Post

Lector wrote: Sun Feb 04, 2024 12:05 pm To może zadam pytanie tak.

Jeżeli generuje kod pod konkretną płytkę i chcę przypisać z automatu na jakich pinach są przekaźniki i DS18B20 to muszę to zbroić w JSON w GUI-Generic_Config.h?

Czy jest jakieś inne miejsce do tego?
obojętnie gdzie to zrobisz. Musisz tylko użyć falgii TEMPLATE_BOARD_JSON oraz OPTIONS_HASH='"{\"NAME\":\"Shelly 2.5\",\"GPIO\":[320,0,32,0,224,193,0,0,640,192,608,225,3456,4736]}"'
https://gui-generic-builder.supla.io/
User avatar
Lector
Posts: 1645
Joined: Fri Nov 17, 2017 2:26 pm
Location: Poznań

Post

OK, uporałem się z tym dodatkowym kanałem temperatury.

Tylko JSON ma problem i nie rozpoznaje przekaźnikowy 5-8.

#define TEMPLATE_JSON "{\"NAME\":\"Project\",\"GPIO\":[0,0,0,0,1312,0,0,0,230,231,227,0,0,0,0,0,0,640,608,0,0,228,229,226,0,0,0,0,224,225,0,0,0,0,0,0],\"FLAG\":0,\"BASE\":1}"
Screenshot 2024-02-04 at 13-37-19 Testowa _ Pool Controller - SUPLA Cloud.png
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Niespełniony automatyk. :mrgreen:
https://www.youtube.com/@3D_Lamp.Photos
krycha88
Posts: 5417
Joined: Fri Nov 16, 2018 7:25 am

Post

Lector wrote: Sun Feb 04, 2024 12:37 pm OK, uporałem się z tym dodatkowym kanałem temperatury.

Tylko JSON ma problem i nie rozpoznaje przekaźnikowy 5-8.

#define TEMPLATE_JSON "{\"NAME\":\"Project\",\"GPIO\":[0,0,0,0,1312,0,0,0,230,231,227,0,0,0,0,0,0,640,608,0,0,228,229,226,0,0,0,0,224,225,0,0,0,0,0,0],\"FLAG\":0,\"BASE\":1}"

Screenshot 2024-02-04 at 13-37-19 Testowa _ Pool Controller - SUPLA Cloud.png
Bo kiedyś nie było obsługi takich liczb ;) dorzuciłem.
https://gui-generic-builder.supla.io/
rafalekkalwak@wp.pl
Posts: 666
Joined: Mon Feb 06, 2023 8:56 am

Post

rafalekkalwak@wp.pl wrote: Sat Feb 03, 2024 3:10 pm @Goral64 czy źródła GG builder są gdzieś publicznie dostępne? Potrzebujemy dowiedzieć się jakie ustawienia dokładnie są przekazywane do GG w celu zbudowania pod ESP32s2
@Goral64 mógłbym prosić o odpowiedź ?
krycha88
Posts: 5417
Joined: Fri Nov 16, 2018 7:25 am

Post

rafalekkalwak@wp.pl wrote: Mon Feb 05, 2024 2:42 pm
rafalekkalwak@wp.pl wrote: Sat Feb 03, 2024 3:10 pm @Goral64 czy źródła GG builder są gdzieś publicznie dostępne? Potrzebujemy dowiedzieć się jakie ustawienia dokładnie są przekazywane do GG w celu zbudowania pod ESP32s2
@Goral64 mógłbym prosić o odpowiedź ?
Nie ma ale cześć buildera jest oparta o projekt
https://esphome.github.io/esp-web-tools/
https://gui-generic-builder.supla.io/
iM@rek
Posts: 349
Joined: Thu Feb 09, 2023 1:25 pm

Post

rafalekkalwak@wp.pl wrote: Thu Feb 01, 2024 7:09 pm
iM@rek wrote: Thu Feb 01, 2024 6:55 pm
rafalekkalwak@wp.pl wrote: Mon Jan 29, 2024 4:57 am Zamiast main masz plik .Ino, a te wszystkie flagi co widzisz na stronie ustawia się w pliku platformio.ini, odkomentowujac co tam chcesz uzyc,nazwy czasem są tylko podchwytliwe , wtedy odkomentowuje się dany fragment kodu , tam też wybierasz sobie płytkę na którą chcesz to wgrać.
A czy ktoś coś mówił o przerzucaniu do main.cpp ? Nie rób tego to będzie łatwiej.
Repozytorium jest kompletne
Ok, zrobiłem porządek z IncludePatch.
Korzystam z guigeneric.ino
Nie chciało się kompilować na ESP8266:
Któryś z kolegów pisał o problemach podczas kompilacji: "DEBUGV" - u mnie też występowały nagminnie.
Po zmianie na ESP32 kompilacja przebiega bez problemów.
andras
Posts: 480
Joined: Fri Dec 30, 2016 5:51 pm

Post

Ale na Wemos ESP32S2 mini niestety nie , próbuję od dłuższego czasu rożne konfiguracje z netu i nie idzie :(
User avatar
Lector
Posts: 1645
Joined: Fri Nov 17, 2017 2:26 pm
Location: Poznań

Post

Takie pytanie czy można gdzieś łatwo zrobić własne "warunkowanie"?

Chciałbym zrobić coś takiego:

Code: Select all

if (relay1==on or relay2==on) {
     relay3=on;
}
if (relay1==off and relay2==off) {
     reley3=off;
}
Ma to być na sztywno ustawione w kodzie.
Podobnie chciałbym wykorzystać przy sterowania z DS18B20.
Tu potrzebna by mi była zmienna do wpisania w GUI.
Niespełniony automatyk. :mrgreen:
https://www.youtube.com/@3D_Lamp.Photos
rafalekkalwak@wp.pl
Posts: 666
Joined: Mon Feb 06, 2023 8:56 am

Post

Lector wrote: Sun Feb 11, 2024 10:53 am Takie pytanie czy można gdzieś łatwo zrobić własne "warunkowanie"?

Chciałbym zrobić coś takiego:

Code: Select all

if (relay1==on or relay2==on) {
     relay3=on;
}
if (relay1==off and relay2==off) {
     reley3=off;
}
Ma to być na sztywno ustawione w kodzie.
Podobnie chciałbym wykorzystać przy sterowania z DS18B20.
Tu potrzebna by mi była zmienna do wpisania w GUI.
Łatwo to pojęcie względne xD a jak tworzysz te relaye ? Jak samemu w pliku .Ino to w loop rób co chcesz ,ale jak wykorzystałeś jakiś kod z GG to musiał bym to widzieć w kodzie żeby się wypowiedzieć

Return to “GUI Generic”