Aktualizacja w tym zakresie nic nie zmienia. Gdyby coś poprawiała, to byśmy to napisali.
Szukamy źródła problemu, ale raczej nie jest on w oprogramowaniu, bo od strony Wi-Fi soft jest praktycznie identyczny, jak na wszystkich innych urządzeniach na ESP32.
Resety do ustawień fabrycznych też tutaj raczej nie mają żadnego znaczenia.
Zaproszenie do testów Auraton/Supla
-
- Posts: 791
- Joined: Tue Oct 31, 2023 10:06 pm
Jak już wspominałem, jakieś 30 min. i ok. 10 resetów. Od tego czasu stabilnie jak skała. Kilka razy zmieniałem już miejsce i zawsze się łączy w kilka sekund.Mmof wrote: Sun Oct 06, 2024 5:41 pmSzczerze mówiąc to nawet nie wiem ile resetów zrobiłem ale to już jedyna opcja jaka została i prawdopodobnie się udało a jeszcze pobrałem aktualizację ostatnią mozytam było coś poprawianie bo teraz mam 24.10.01 na 100% się aktualizowała.Robert Błaszczak wrote: Sun Oct 06, 2024 5:17 pmZastanawiający jest ten kilkukrotny reset. Tu muszą się wypowiedzieć twórcy bramki i softu do niej.Mmof wrote: Sun Oct 06, 2024 3:23 pm @Rober Błaszczak zrobiłem tak jak mówiłeś wyłączyłem wszystkie sieci Wi-Fi w domu pomijają główna i nić to nie pomogło ale zrobiłem jeszcze nie wiem ile razy reset do ustawień fabrycznych ( aż zaczęła stabilnie rozsyłać swoją sieć) i coś chyba pomogło bo bramka zaczęła się łączyć w kilka sekund i nie ma znaczenia czy ja wyłączę, wyjmę przewód od zasilania, przełączę w tryb Config zawsze łączy się bez problemu. Bramka została w tym samym miejscu obok niej jest 6 ESP uruchomionych i router TP-LINK i nagle przestało jej wszystko przeszkadzać a wcześniej rozpaczała się i zaczynała mrugać powoli (standarojak przy braku połączenia z siecią) albo tak jak na filmiku. Nie mniej jednak coś się poprawiło ciekawe na jak długo , mogłem wcześniej to zrobić bo kolega @Zibi_007 miał też problemy i pisał że dopiero za którymś restem do ustawień fabrycznych bramka zaczęła pracować normalnie.
https://youtu.be/LQbalZR6q00?si=fbPXWebmYOv8IvFN
Jeszcze wspomnę o tych dziwnych objawach przy próbach dodania do clouda. Program (na Androidzie) twierdził, że nie widzi żadnego nowego urządzenia. No to OK. Sprawdzam sieci WiFi w pobliżu. Jeden telefon nic nie widzi, drugi też, na tablecie zero, komputer też nic nie pokazuje, jeszcze jeden telefon i na chwilę mignęła sieć Auraton, ale połączyć się już nie szło, bo zniknęła. Szkoda, że wtedy nie przyszło mi do głowy uruchomienie jakiegoś skanera WiFi - pewnie mielibyśmy więcej informacji. W każdym razie siec się jeszcze 2-3 razy się pojawiła i szybko zniknęła. No to reset za resetem i za ok. 10 razem już było OK. To znaczy sieć rozgłaszała się stabilnie, można było się połączyć, a nawet dodałem urządzenie do clouda przez aplikację.
EDIT:
A tak mi przyszło jeszcze do głowy. Pamiętasz, że kiedyś były chyba podobne problemy, jeśli w pobliżu były jakieś urządzenia (routery) Tendy. Akurat mam taki jeden wynalazek w swojej sieci (router, ale działa jako repeater). Może to jest to? Całkowicie o tym zapomniałem, bo to było dawno temu i myślałem, że problem już nie istnieje. A może jednak?klew wrote: Sun Oct 06, 2024 7:10 pm Aktualizacja w tym zakresie nic nie zmienia. Gdyby coś poprawiała, to byśmy to napisali.
Szukamy źródła problemu, ale raczej nie jest on w oprogramowaniu, bo od strony Wi-Fi soft jest praktycznie identyczny, jak na wszystkich innych urządzeniach na ESP32.
Resety do ustawień fabrycznych też tutaj raczej nie mają żadnego znaczenia.
Zachęcam do dodawania urządzeń Zigbee do bramki Z2S, zgłoszenia tutaj: https://forum.supla.org/viewtopic.php?t=16638
Nec Hercules contra plures!
Nec Hercules contra plures!
-
- Posts: 1025
- Joined: Sun Jan 26, 2020 5:49 pm
U mnie nie ma Tendy ale jednocześnie wyłączyłem bramkę do czujników Xiaomi i bramkę podłączyłem pod inny zasilacz a jak ją konfigurowałem była zasilona z USB komputera a objawy jak opisał @Zibi_007 to dokładnie te same jakie występowały u mnie tylko tak jak pisałem nawet jak bramka była połączona to potrafiła się rozłączyć i Last State pisało np. że hasło jest nie poprawne,brak połączenia z serwerem,przekroczono czas połączenie z Wi-Fi.Zibi_007 wrote: Sun Oct 06, 2024 9:29 pmJak już wspominałem, jakieś 30 min. i ok. 10 resetów. Od tego czasu stabilnie jak skała. Kilka razy zmieniałem już miejsce i zawsze się łączy w kilka sekund.Mmof wrote: Sun Oct 06, 2024 5:41 pmSzczerze mówiąc to nawet nie wiem ile resetów zrobiłem ale to już jedyna opcja jaka została i prawdopodobnie się udało a jeszcze pobrałem aktualizację ostatnią mozytam było coś poprawianie bo teraz mam 24.10.01 na 100% się aktualizowała.Robert Błaszczak wrote: Sun Oct 06, 2024 5:17 pm
Zastanawiający jest ten kilkukrotny reset. Tu muszą się wypowiedzieć twórcy bramki i softu do niej.
Jeszcze wspomnę o tych dziwnych objawach przy próbach dodania do clouda. Program (na Androidzie) twierdził, że nie widzi żadnego nowego urządzenia. No to OK. Sprawdzam sieci WiFi w pobliżu. Jeden telefon nic nie widzi, drugi też, na tablecie zero, komputer też nic nie pokazuje, jeszcze jeden telefon i na chwilę mignęła sieć Auraton, ale połączyć się już nie szło, bo zniknęła. Szkoda, że wtedy nie przyszło mi do głowy uruchomienie jakiegoś skanera WiFi - pewnie mielibyśmy więcej informacji. W każdym razie siec się jeszcze 2-3 razy się pojawiła i szybko zniknęła. No to reset za resetem i za ok. 10 razem już było OK. To znaczy sieć rozgłaszała się stabilnie, można było się połączyć, a nawet dodałem urządzenie do clouda przez aplikację.
EDIT:
A tak mi przyszło jeszcze do głowy. Pamiętasz, że kiedyś były chyba podobne problemy, jeśli w pobliżu były jakieś urządzenia (routery) Tendy. Akurat mam taki jeden wynalazek w swojej sieci (router, ale działa jako repeater). Może to jest to? Całkowicie o tym zapomniałem, bo to było dawno temu i myślałem, że problem już nie istnieje. A może jednak?klew wrote: Sun Oct 06, 2024 7:10 pm Aktualizacja w tym zakresie nic nie zmienia. Gdyby coś poprawiała, to byśmy to napisali.
Szukamy źródła problemu, ale raczej nie jest on w oprogramowaniu, bo od strony Wi-Fi soft jest praktycznie identyczny, jak na wszystkich innych urządzeniach na ESP32.
Resety do ustawień fabrycznych też tutaj raczej nie mają żadnego znaczenia.
Last edited by Mmof on Mon Oct 07, 2024 8:56 am, edited 1 time in total.
-
- Posts: 390
- Joined: Sun Aug 14, 2022 6:59 am
klew wrote: Wed Oct 02, 2024 3:49 pmZupełnie zapomniałem o stronie www urządzenia. Sprawdzę i poprawię jeśli trzeba.cinas wrote: Wed Oct 02, 2024 3:05 pm Po każdym przełączeniu bramki w config i zapisaniu ustawień , w cloud ustawia się na każdym kanele jako " Termometr główny " termometr z HM , muszę każdorazowo wyłączyć jak nie mam w tym kanale czujnika
Tymczasem konfiguruj urządzenie z poziomu Clouda i nie używaj do tego trybu konfiguracyjnego
Aktualizacja 24.10.01 , po zapisaniu ustawień w boxie ( musimy nacisnąć aby przełączyć bramkę w tyb konfiguracyjny ) ponownie mamy ustawiony termostat na wszystkich kanałach gdzie go nie było ( usuwam w cloud ) , nie powinno być do wyboru pustego pola jak usuwam w cloud Termometr główny
-
- Posts: 10684
- Joined: Thu Jun 27, 2019 12:16 pm
- Location: Wrocław
Do każdej aktualizacji daję changelog z opisem zmiancinas wrote: Mon Oct 07, 2024 7:29 amklew wrote: Wed Oct 02, 2024 3:49 pmZupełnie zapomniałem o stronie www urządzenia. Sprawdzę i poprawię jeśli trzeba.cinas wrote: Wed Oct 02, 2024 3:05 pm Po każdym przełączeniu bramki w config i zapisaniu ustawień , w cloud ustawia się na każdym kanele jako " Termometr główny " termometr z HM , muszę każdorazowo wyłączyć jak nie mam w tym kanale czujnika
Tymczasem konfiguruj urządzenie z poziomu Clouda i nie używaj do tego trybu konfiguracyjnego
Aktualizacja 24.10.01 , po zapisaniu ustawień w boxie ( musimy nacisnąć aby przełączyć bramkę w tyb konfiguracyjny ) ponownie mamy ustawiony termostat na wszystkich kanałach gdzie go nie było ( usuwam w cloud ) , nie powinno być do wyboru pustego pola jak usuwam w cloud Termometr główny
-
- Posts: 10684
- Joined: Thu Jun 27, 2019 12:16 pm
- Location: Wrocław
Przygotowaliśmy drobną aktualizację, która redukuje maksymalną moc nadawania Wi-Fi, aby zweryfikować, czy problemy z nadajnikiem Wi-Fi powodują opisywane wcześniej trudności.
Zmniejszenie mocy powinno znacząco poprawić stabilność Wi-Fi i mimo nieco mniejszego zasięgu, ogólne działanie powinno być znacznie lepsze.
@Mmof, @Zibi_007, czy moglibyście w wiadomości prywatnej do pzygmunt wysłać GUID urządzenia, oraz email na jaki masz konto w Supli.
Nie przekopywałeś się przez poprzednie strony tego tematu w poszukiwaniu wszystkich osób, które miały problem z Wi-Fi - także jeśli Ciebie to też dotyczy - to pisz do pzygmunt

-
- Posts: 1025
- Joined: Sun Jan 26, 2020 5:49 pm
Tak zaraz wysyłamklew wrote: Mon Oct 07, 2024 8:39 amPrzygotowaliśmy drobną aktualizację, która redukuje maksymalną moc nadawania Wi-Fi, aby zweryfikować, czy problemy z nadajnikiem Wi-Fi powodują opisywane wcześniej trudności.
Zmniejszenie mocy powinno znacząco poprawić stabilność Wi-Fi i mimo nieco mniejszego zasięgu, ogólne działanie powinno być znacznie lepsze.
@Mmof, @Zibi_007, czy moglibyście w wiadomości prywatnej do pzygmunt wysłać GUID urządzenia, oraz email na jaki masz konto w Supli.
Nie przekopywałeś się przez poprzednie strony tego tematu w poszukiwaniu wszystkich osób, które miały problem z Wi-Fi - także jeśli Ciebie to też dotyczy - to pisz do pzygmunt![]()
-
- Posts: 10684
- Joined: Thu Jun 27, 2019 12:16 pm
- Location: Wrocław
Box nie wie nic o wcześniej sparowanych między sobą urządzeniach. One przechodzą na komunikację bezpośrednią po jakimś czasie, gdy nie mogą nawiązać komunikacji z Boxem. Oba warianty komunikacji nie występują jednocześnie.LukiSpajder wrote: Sun Oct 06, 2024 11:54 am Dziś jeszcze napotkałem na taki problem po usunięciu zewnętrznego czujnika temp z clouda . Wskoczyły kreski w miejsce temperatury w apce . A na drugiej głowicę 0.0 choć nie był połączony ten czujnik z nią .
Po jakiś czasie zera znikły pojawiła się temperatura z głowicy .
Natomiast w głowicy z usuniętym czujnikiem kreski pozostały mimo to że w cloudzie już wskoczyła temperatura ( chyba z tego czujnika zewnętrznego bo sparowałem bezpośrednio głowicę z czujnikiem jak awaryjne połączenie , chyba się da tak zrobić pika głowica jeden raz . Ale niech to potwierdzi Auraton. Ta czy inaczej nie ważne skąd ta temp.)
Jak przywrócimy ustawienia fabryczne w głowicy a w bramce nie to automatycznie bramka nawiązuje połączenie z tą głowicą
Auraton Box to bramka między systemem Auraton a Supla. Nie wszystko jest natychmiast odzwierciedlane wszędzie.
Głowica w Supli jest przedstawiana jako Termostat i Termometr (wbudowany). I w Supli da się "odłączyć" termometr główny, ale dla samej Głowicy, taka operacja nie istnieje. Box skorytguje tego typu błędne ustawienie (brak głównego termometru) i ustawi go na wbudowany.
Natomiast od strony Głowicy mamy dostępny jeden parametr "temperatury". Jeśli wcześniej był ustawiony termometr zewnętrzny, to ten parametr "temperatury" był ustawiony na wartość z zewnętrznego termometru i odczyt po stornie Supli też tą wartość będzie pokazywał.
Odpięcie termometru zewnętrznego powoduje, że Box przestaje przesyłać nowe temperatury do Głowicy, a ta dopiero po dłuższym czasie bez aktualizacji, wraca do pomiarów w oparciu o wbudowany termometr.
Ponadto "brak termometru głównego" wg Supli uniemożliwia pracę termostatowi. Natomiast Głowica nie zna takiego stanu. Ona zawsze ma przesłaną wcześniej temperaturę, lub pomiar wbudowany.
Także jeśli kombinujecie i przestawiacie rzeczy, to one tymczasowo mogą być źle prezentowane.
-
- Posts: 3103
- Joined: Thu Apr 30, 2020 5:18 pm
- Location: Częstochowa
w sumie czego się spodziewałeś po "testerach" z naszego forum ??klew wrote: Mon Oct 07, 2024 8:55 am
Także jeśli kombinujecie i przestawiacie rzeczy, to one tymczasowo mogą być źle prezentowane.



YoMan
________________________________________
Wziąłem udział w SOP2023 & SOP2024
________________________________________
Wziąłem udział w SOP2023 & SOP2024
-
- Posts: 10684
- Joined: Thu Jun 27, 2019 12:16 pm
- Location: Wrocław
Mam zanotowane prawie 20 rzeczy do poprawy w różnych miejscach, więc jest dobrze
