Dwa liczniki MEW-01

Artur179108
Posty: 2
Rejestracja: wt kwie 06, 2021 5:37 pm

wt kwie 06, 2021 5:42 pm

Mam zainstalowane 2 liczniki MEW-01 w jednym domu . Jeden ogólny i jeden podlicznik . W aplikacji na androida widać dwa liczniki natomiast zawsze jest jeden nieaktywny . Jak zrobić aby obydwa na raz były włączone ?
Awatar użytkownika
lesny8
Posty: 1536
Rejestracja: pn gru 11, 2017 9:43 pm

wt kwie 06, 2021 6:39 pm

Coś masz źle skonfigurowane i ten nieaktywny MEW nie podłącza się do serwera.
Przełącz go w tryb konfiguracyjny.
Podłącz się do sieci WiFi emitowanej przez MEW.
Wejdź na stronę http://192.168.4.1
Zobacz co jest w polu LAST STATE.
Artur179108
Posty: 2
Rejestracja: wt kwie 06, 2021 5:37 pm

wt kwie 06, 2021 7:46 pm

Teraz w ogóle coś pokręciłem . Miałem już dodane 2 liczniki do aplikacji a także do serwera . Z poziomu serwera mogłem przełączać aktywny licznik ale tylko jeden albo drugi . Teraz zresetowałem wszystko , usunąłem liczniki , dodałem pierwszy ( stary ) i działa a drugiego niestety nie mogę dodać . LAST STATE to zawsze WIFI - connecting ....... i kicha.
Załączniki
Screenshot_20210406-210819_SUPLA.jpg
Screenshot_20210406-210819_SUPLA.jpg (128.47 KiB) Przejrzano 479 razy
Awatar użytkownika
lesny8
Posty: 1536
Rejestracja: pn gru 11, 2017 9:43 pm

wt kwie 06, 2021 8:05 pm

Jeśli jest status WiFi Connecting... to MEW nie może się podłączyć do sieci WiFi

Możliwe przyczyny to:
  • brak zasięgu
  • błędna nazwa sieci (SSID), możliwe że jest spacja na końcu
  • błędne hasło
Hasła nie zobaczysz na stronie konfiguracyjnej MEW, ale możesz ponownie wpisać tam nazwę sieci i hasło, potem naciskasz przycisk SAVE, a następnie config na MEW i wychodzisz z trybu konfiguracyjnego.

Wersja softu na tym MEW to 2.7.24 (widoczne w Cloud i na stronie konfiguracyjnej)?
Awatar użytkownika
klew
Posty: 2300
Rejestracja: czw cze 27, 2019 12:16 pm

wt kwie 06, 2021 9:13 pm

Takie dziwne objawy są często spowodowane przez domowe WiFi - np. przez router, albo serwer DHCP (z reguły na routerze).
Może być tak, że przekroczyłeś maksymalną ilość urządzeń na WiFi, albo wyczerpała się pula adresów w DHCP, albo coś w tej okolicy.

Dla testów możesz odpalić sobie hot spota na telefonie i skonfiguruj na obu MEW-ach WiFi z telefonu. Oba powinny się bez problemów połączyć i być widoczne.
ODPOWIEDZ

Wróć do „ZAMEL MEW-01”