Status SUPLA (downtime)

aone
Posts: 23
Joined: Mon Sep 11, 2023 11:42 pm

Post

Hej, dziś od 9 do 11 nie miałem dostępu do SUPLI.
Moduł WiFi mówił mi, że urządzenie jest rozłączone.

Mam tylko 1 urządzenie w 1 lokalizacji, więc ciężko mi było sprawdzić czy to tylko u mnie ;)

Czy nie ma nigdzie statusu SUPLI? Przydałaby się jakaś stronka, bo wygląda na to, że to nie była wina po mojej stronie, a zmarnowałem już czas na zamartwianie się i rozpoczęcie diagnozy ;)
robertklepacki94
Posts: 1110
Joined: Thu Sep 02, 2021 1:06 pm

Post

Wystarczy zobaczyć czy twój serwer działa, czyli zalogowac się do cloud. Jeśli Cloud chodzi, problem jest raczej po twojej stronie.
Wziąłem udział w Supla Offline Party 2023
aone
Posts: 23
Joined: Mon Sep 11, 2023 11:42 pm

Post

Na Cloud się zalogowałem, bo to tam była informacja o rozłączonym urządzeniu.
Aktualnie znów nie działa... dziwne. Jak to diagnozować? 😅
Gitman
Posts: 599
Joined: Sat Nov 05, 2022 7:52 am
Location: Bielawa

Post

Sprawdź pod ikonką "i" w aplikacji jaki zasięg ma urządzenie jeśli nie ma literki "i" wejdź ustawienia i włącz
User avatar
pzygmunt
Posts: 19018
Joined: Tue Jan 19, 2016 9:26 am
Location: Paczków

Post

Raczej Twój moduł nie ma połączenia z wifi lub internetem.
aone
Posts: 23
Joined: Mon Sep 11, 2023 11:42 pm

Post

Wygląda na to, że to rzeczywiście u mnie był problem.
Uznaję, że takim "statusem SUPLA" jest logowanie do cloud (czy da się zalogować, czy też nie).

Nie mam pojęcia czy to na jednym serwerze działa i czy niemożliwy jest przypadek, że moduł nie działa, a logowanie do cloud już tak, no ale chyba nie ma innego rozwiązania :)
User avatar
pzygmunt
Posts: 19018
Joined: Tue Jan 19, 2016 9:26 am
Location: Paczków

Post

Monitorujemy wszystkie serwery i wszystkie usługi, które na nich są uruchomione 24/7. Na dzień dzisiejszy cloud działa na 125 serwerach nie licząc backoffice. Może tak oczywiście być, że przez www można się zalogować, a do supla-server nie, ale to bardzo rzadkie przypadki i trwają kilka do kilkunastu minut. Generalnie poza pracami konserwacyjnymi i pojedynczymi incydentami awarie występują rzadko, a jeśli coś się dzieje to zwykle problem zgłasza więcej niż jedna osoba.

Return to “Ogólna dyskusja”