MEW 01 Sprawdzenie przekładnia

Karol1103

Witam was panie i panowie. Posiadam licznik energii MEW-01 i teraz mam problem. Podczas podlaczania podpiąłem wszystkie przekładniki do licznika i zapiąłem je na przewodach zasilających. Załączyłem napiecie i obciążyłem fazy. I teraz pytanie, bo spojrzałem że jeden przewód z przekładnika od S2 z fazy 3 wyleciał (źle wkręciłem). Czy z tym przekładnikiem się nic nie stało? Jak mogę to sprawdzić? Ohmomierzem?
pzygmunt
Been thanked: 59 times

Nic się nie stało. Podłącz go tam gdzie powinien być. Przy okazji przeczytaj FAQ.

viewtopic.php?t=8692
SUPLA.... Nareszcie w domu.
Karol1103

Przeczytałem i wgl wiem o co chodzi. Ogólnie jestem elektrykiem i wiekszych przekładnikach gdy nie podłączymy im amperomierza mogą one ulec uszkodzeniu dlatego pytam
pzygmunt
Been thanked: 59 times

Nie wiem co może powodować uszkodzenie w przypadku gdy tylko jeden przewód jest podłączony ale może czegoś nie rozumiem. Może niech Zamel się wypowie.
SUPLA.... Nareszcie w domu.
cinas
Has thanked: 3 times
Been thanked: 7 times

Duże przekładniki pracują np 100/5A ( transformator na zwarciu ) jak się otworzy obwód wtórny to wtedy często się uszkadzają
W liczniku zamela jest przekładnik 100/33.3mA tu nic się nie wydarzy
Mirosław F.
Has thanked: 1 time
Been thanked: 22 times

Nic się nie wydarzy. Wepnij przewód i używaj.
43-200 Pszczyna
ul. Zielona 27
Wsparcie techniczne: 32 211-35-55
klimasstudio

Gdy w obwodzie wtórnym nastąpi przerwa, prąd I2 = 0 i wówczas: Ponieważ iloczyn I1N1 nie zmienił się - zwiększa się znacznie I wytwarzając w rdzeniu duży strumień magnetyczny. Strumień ten powoduje przegrzanie rdzenia oraz indukowanie w uzwojeniu wtórnym bardzo wysokiego napięcia. Napięcie to może wynosić nawet kilkadziesiąt kilowoltów. Wynika stąd, że uzwojenia wtórnego przekładników prądowych nie wolno przerywać. W razie konieczności wykonania przełączeń w obwodzie wtórnym przekładnika prądowego należy zewrzeć zaciski wyjściowe.